Summa sidvisningar

måndag 2 oktober 2017

Dr Brandts beprövade behov och läckra rutor från Grekland


Jag fick en förfrågan på mejl där frågeställaren undrade om viljan fanns hos mig att ställa upp i en inomhusturnering i fotboll. Måste tillstå att jag fann frågan minst sagt förbryllande. I fler avseenden än ett. Bristande intresse är en av orsakerna, den andra är att jag inte har något bollsinne som skulle främja en medverkan och föra laget mot seger.
Antingen har mejlet hamnat i fel mottagares inkorg eller så finns det någon där ute som ser mig som ett blivande fotbollsämne. I damernas seniorlag utgår jag ifrån.

Med ljudet av smattrande regn mot fönsterrutan satt jag och funderade över erbjudandet. Allt medan jag åt nybakade kanelbullar. Ljumma och väldoftande av kardemumma och kanel. Där till ett glas mjölk trots att mjölk tillhör den kategorin av drycker som jag helt avstår från. Men nybakade bullar bör inmundigas tillsammans med kall mjölk och jag är inte den som begår oskrivna lagbrott.

Det kommer ganska ofta erbjudande av allehanda slag till min mejl. Åldersrelaterande mejl. Erbjudande som lovar att trolla bort, inte min ålder, utan de tecken som en begynnande ålderdom medför.

En viss doktor Brandt anser att jag är i stort behov av Crease release whit GABA. Kostar enkom 1650 kronor för 30 gram. Eller mirakelkrämen Nanoblur Indeed som hyllas stort i England. Bäst av allt är nog krämen Athena som med sin vidunderliga kraft kommer att göra mig yngre på futtiga sju minuter.

Det går väl an när dessa reklamdragare gör sig gällande. Spiller inte så stor energi på erbjudandena som dräller in. Förpassar mejlen till skräpposten medan jag går ytterligare ett steg och blockerar all vidare kommunikation.
Värre är det då lättklädda herrar, med ränder och rutor på magen som är icke åldersrelaterade, pockar på min uppmärksamhet. Samtliga ser ut att ha sitt ursprung i sydliga länder, som Italien, Grekland eller Spanien. Förvisso stila män men det som bekymrar mig mest är vad de tror sig ha gemensamt med en ålderstigen kvinna i Norden som enligt doktor Brandt är i skriande behov av mirakelkrämer.

Livet är fylld med mysterier och frågor som aldrig får några svar.

När jag tänker efter så kanske jag ändå ska tacka ja till att ställa upp i den där inomhusturneringen i fotboll. Det skadar i alla fall inte att prova. Jag kanske är en jäkel på att trixa med trasan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar